Οι ιδιωτικοποιήσεις δολοφονούν, καμία συγνώμη δεν γίνεται δεκτή
Από τη σφοδρή σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη και ενώ είναι ακόμα σε εξέλιξη οι έρευνες, ο αριθμός των νεκρών έχει φτάσει στους 57, υπάρχουν βαριά τραυματίες, άλλοι που νοσηλεύονται και άλλοι από τα πίσω βαγόνια που γλύτωσαν χωρίς πολλά τραύματα. Τα θύματα είναι κατά πλειοψηφία νέα παιδιά, φοιτήτριες και φοιτητές, αλλά και όλοι οι εργαζόμενοι στα δύο τρένα. Βαρύς ο φόρος αίματος του λαού για πέρασμα σε «επενδυτές» των δημόσιων οργανισμών και αγαθών και λειτουργία τους με τους νόμους της αγοράς, της εμπορευματοποίησης, των κερδών.
Καιρό τώρα καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους την πλήρη διάλυση των υποδομών και των δρομολογίων μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ το 2016 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ έναντι 45 εκ. €. που αποτέλεσε στόχο όλων των κυβερνήσεων και της Ε.Ε.. Η ιδιωτικοποίηση και απαξίωση των σιδηροδρόμων είχε ξεκινήσει από τις κυβερνήσεις Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ και προχώρησε με τον κατακερματισμό του ΟΣΕ σε μικρότερες εταιρείες ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και έφτασε στη σημερινή κατάσταση κατ’ επιταγή των «μνημονιακών υποχρεώσεων».
Τα καλοταϊσμένα καθεστωτικά ΜΜΕ με υπόδειξη της κυβέρνησης της Ν.Δ. προσπαθούν να χρεώσουν την ευθύνη σε ανθρώπινο λάθος. Πότε μέχρι τώρα δεν είχαν αναφέρει τις δημόσιες καταγγελίες των εργαζόμενων πριν και μετά το προηγούμενο δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017, ούτε και τις σχετικές κινητοποιήσεις τους και ότι δεν λειτουργούν το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της κυκλοφορίας και τα αυτόματα φωτοσήματα. Στο οργανόγραμμα που η ίδια η πολιτεία έχει ψηφίσει, λέει ότι πρέπει να υπάρχουν 2.100 εργαζόμενοι στο Σιδηρόδρομο. Σήμερα και μετά την περαιτέρω διάλυση από την κυβέρνηση της Ν.Δ., εργάζονται 750 άνθρωποι σε όλη την χώρα.
Και αφού δεν γίνεται πιστευτό ότι για το έγκλημα ευθύνεται μόνο ένας άνθρωπος, η κυβέρνηση της Ν.Δ. προσπαθεί μαζί με την αστυνομική καταστολή ενάντια στις μαχητικές μαζικές κινητοποιήσεις, να στρέψει την οργή σε ανώδυνες διαμαρτυρίες, δήθεν διερεύνηση με σημαδεμένα χαρτιά και υποκριτικά συγγνώμη, με παραιτήσεις και ταυτόχρονες εκ νέου υποψηφιότητες. Ενώ, από κοινού με το ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκουν να γίνουμε και να μείνουμε θεατές στις κοκορομαχίες τους και στην επί της ουσίας συναινετική πολιτική τους για ιδιωτικοποιήσεις, εφαρμογή των μνημονίων, σύμπλευση στους πολέμους του ΝΑΤΟ, υποταγή στην Ε.Ε., τους επενδυτές, τους νόμους της αγοράς. Η κυβέρνηση της Ν.Δ., την ίδια ώρα που μιλά για εθνικό πένθος, καταθέτει νομοσχέδια για ιδιωτικοποίηση του νερού και ιδιωτικοποίηση του Ογκολογικού Παίδων.
Οι ιδιωτικοποιήσεις σε ΔΕΗ-ενέργεια, επικοινωνίες, οδικούς άξονες, λιμάνια, δημόσια γη, δημόσιους οργανισμούς, λιμάνια, συγκοινωνίες, τράπεζες, κοκ έφεραν φτώχεια και οδύνες στο λαό. Πάνε μαζί με τις εξώσεις, την ακρίβεια, τον εξανεμισμό μισθών και συντάξεων, την εργασιακή ανασφάλεια.
Οι νεκροί στα Τέμπη, στη Μάνδρα, στην Εύβοια, στο Euroferry Olympia, στο Μάτι, στο Σαμίνα, στα εργατικά δυστυχήματα είναι οι δικοί μας νεκροί. Τα εγκλήματα αυτά είναι ταξικά με επιδίωξη το μεγαλύτερο κέρδος για τους καπιταλιστές, τη μεγαλύτερη λεηλασία ανθρώπων και φύσης, την υποταγή του δημόσιου στο ιδιωτικό συμφέρον.
Όχι άλλες θυσίες για τα κέρδη των καπιταλιστών.
Να περάσουν στη δημόσια ιδιοκτησία οι σιδηρόδρομοι και όλες οι συγκοινωνίες και να λειτουργούν υπό εργατικό και κοινωνικό έλεγχο. Ασφαλείς, σύγχρονοι, φτηνοί σιδηρόδρομοι με μόνιμο προσωπικό που να καλύπτουν τις ανάγκες. Να φύγουν οι ιδιώτες.
Καλούμε στην πανελλαδική απεργία 8/3 και τις απεργιακές συγκεντρώσεις/πορείες.
Να μην σταματήσουμε τις κινητοποιήσεις. Δεν μας φοβίζουν. Αυτοί φοβούνται να γίνει η οργή μας κίνημα ανατροπής και να τους διώξει όλους αυτούς που υπηρετούν αυτό το σάπιο σύστημα.
Στους χώρους δουλειάς, μόρφωσης, τις γειτονιές μας να οργανωθούμε για να υποστηρίξουμε και να παλέψουμε για τα δικαιώματα και τις ανάγκες μας, για μια κοινωνία που δεν θα την καθορίζουν τα κέρδη και η εκμετάλλευση, αλλά η κοινωνική ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής, η αλληλεγγύη, η πραγματική δημοκρατία και η ελευθερία.
6/3/2023