Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2008

ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΠΟΛΥΩΡΟΦΑ ΠΑΡΚΙΝΓΚ

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΥΡΩΝΑ
Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΦΕΡΝΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ!!
- ΥΠΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΟΛΥΟΡΟΦΩΝ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
ΟΔ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΚΑΙ ΛΑΟΥΡΑ!
- ΤΟ Σ.Τ.Ε. ΕΞΕΔΩΣΕ ΔΙΑΤΑΓΗ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ 6ΟΡΟΦΟΥ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ!

Πριν μερικές μέρες το Συμβούλιο Επικρατείας εξέδωσε απόφαση με την οποία σταματούν τα έργα κατασκευής του 6όροφου υπέργειου πάρκινγκ δίπλα στο παλιό Δημαρχείο μόλις φτάσουν στην επιφάνεια. Η απόφαση αυτή είναι αποτέλεσμα της πολύμηνης δράσης κατοίκων που, μέσα από την «Πρωτοβουλία πολιτών Βύρωνα για τη διάσωση του Υμηττού», αγωνίστηκαν για την ματαίωση της κατασκευής του τσιμεντένιου εκτρώματος στην καρδιά του Βύρωνα. Η χρήση και της προσφυγής στο Σ.Τ.Ε. είκοσι συμπολιτών μας έδωσε το πρώτο νομικό αποτέλεσμα μέχρι την οριστική απόφαση που θα εκδώσει το ΣΤΕ. Ως τότε δεν βοηθά κανένας εφησυχασμός. Απαιτείται να συνεχιστεί η πολύμορφη δράση για την οριστική ματαίωση της κατασκευής.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ – ΦΥΛΑΚΗ ΤΩΝ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ
Μελέτες επισημαίνουν ότι στο λεκανοπέδιο κυκλοφορούν σήμερα 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα και με το ρυθμό αύξησής τους το κυκλοφοριακό και το πρόβλημα της στάθμευσης θα επιδεινωθούν, όπως και η ευχέρεια στις μετακινήσεις. Αποτέλεσματα μιας πολιτικής που γύρω από το αυτοκίνητο και τη γιγάντωση της πόλης έχει στήσει μια καλολαδωμένη μηχανή κέρδους και εκμετάλλευσης με θύματα την ποιότητα ζωής και το περιβάλλον.
Πολυόροφη δόμηση, χαμηλής ποιότητας δημόσια συγκοινωνία, προσανατολισμός στην χρήση του Ι.Χ., παράδοση των ελεύθερων και δημόσιων χώρων στα ιδιωτικά συμφέροντα και στο κατασκευαστικό κεφάλαιο φέρνει η ανάπτυξη του καπιταλισμού. Η έλλειψη χώρων στάθμευσης στις μεγαλουπόλεις είναι αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής. Πληρώνουμε για να κυκλοφορούμε, πληρώνουμε για να σταθμεύουμε, στο τέλος θα πληρώνουμε και για να βαδίζουμε.
Άρα απαιτούνται ριζικές λύσεις και όχι μπαλώματα. Αντί γι’ αυτό η Δημοτική Αρχή με πρόσχημα τη λύση του προβλήματος στάθμευσης, χαρίζει σε κατασκευαστικές εταιρείες οικόπεδα που είχαν απαλλοτριωθεί για δημιουργία ελεύθερων χώρων με λεφτά των κατοίκων. Με σωρεία παράτυπων διαδικασιών αναθέτει σε κατασκευαστική εταιρεία την οικοδόμηση πολυόροφων γκαράζ, τις θέσεις στάθμευσης των οποίων θα ενοικιάζουν σε κατοίκους με ακριβό αντίτιμο.
Η επιδίωξη της Δημοτικής Αρχής για κατασκευή πολυωρόφων πάρκινγκ από ιδιωτική κατασκευαστική εταιρεία με παραχώρηση στη συνέχεια της εκμετάλλευσης των χώρων στην ίδια εταιρεία για 25 χρόνια, είναι αντίγραφο του γενικότερου σχεδίου για παραχώρηση δημόσιων χώρων και υπηρεσιών στο κεφάλαιο. Η συγκεκριμένη απόφαση επιδεινώνει τα προβλήματα, και συνδέεται με το καταστροφικό μοντέλο ανάπτυξης που ακολουθείται σε όλη τη χώρα.

ΔΕΝ ΕΦΗΣΥΧΑΖΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΜΑΤΑΙΩΣΗ!
Οι παραπάνω επιλογές της δημοτικής εξουσίας ξεσήκωσαν κατακραυγή, πυροδότησαν αντιδράσεις και συλλογικές ενέργειες. Η Δημοτική Αρχή συκοφάντησε από την αρχή αυτόν τον αγώνα με υβριστικούς χαρακτηρισμούς για όσους τον στηρίζουν γιατί η πολιτική που εφαρμόζει είναι εναντίον της ριζικής βελτίωσης της συνολικής ποιότητας ζωής στην πόλη.
Όμως, το πρώτο αποτέλεσμα των αντιδράσεων και κινητοποιήσεων ήρθε με την υπαναχώρηση του δημάρχου στα σχέδια για κατασκευή πολυόροφων γκαράζ στις περιοχές οδού Κολοκοτρώνη και Λάουρα. Το δεύτερο ήρθε με την απόφαση του ΣτΕ για την αναστολή εργασιών στο χώρο δίπλα στο παλιό δημαρχείο. Είναι τα πρώτα αποτελέσματα. Θα χρειαστούν να γίνουν ακόμα πολλά βήματα.

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΡΙΖΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ
Το πρόβλημα της στάθμευσης συνδέεται με το θέμα πόλη, δόμηση, αυτοκίνητο. Θέλει συνολική αντιμετώπιση με άλλα κριτήρια που κέντρο θα έχουν τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, άλλη πολιτική που δεν θα μετρά την ανάπτυξη με τους νόμους της αγοράς και του κέρδους και θα συγκρούεται με τα ιδιωτικά συμφέροντα.
Ούτε η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης θα ανακουφίσει, όσο ακολουθείται αυτή η πολιτική του αυτοκινήτου και της γιγάντωσης της πόλης, που πολλαπλασιάζει τα αυτοκίνητα και πολυόροφα κτίρια με απίστευτη ταχύτητα.
Απαιτούμε:
- Δημόσια, δωρεάν, ποιοτική και αξιόπιστη συγκοινωνία που να καλύπτει τις ανάγκες και να συμβάλλει στον περιορισμό της χρήσης του Ι.Χ..
- Εξυπηρέτηση του Βύρωνα με σχεδιασμό νέας γραμμής του μετρό. Να καλυφτούν οι διαδρομές από και προς την Πανεπιστημιούπολη-Πολυτεχνιούπολη από την πόλη μας.
- Όχι στην εμπορευματοποίηση της ανάγκης για χώρους στάθμευσης και στην κερδοσκοπία των εταιρειών.
- Ματαίωση της κατασκευής των πολυόροφων γκαράζ (παλαιού δημαρχείου, Βουτζά). Οι χώροι να γίνουν πλατείες.
- Ανθρώπινη ζωή σε ανθρώπινη πόλη με ελεύθερους χώρους για όλους τους κατοίκους!
Φλεβάρης 2008