Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2013

ΜΕ ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΞΕΚΙΝΑ Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ



ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΥΡΩΝΑ
Πως ξεκινάει η φετινή σχολική χρονιά ?

Για τους παιδικούς σταθμούς

Η κυβέρνηση
Άφησε έξω από τους παιδικούς σταθμούς 30.000 παιδιά. Είχε αιτήσεις για 98.253 παιδιά και ανακοίνωσε ότι υπάρχουν θέσεις μόνο για 68.526. Έχει περάσει τη χρηματοδότηση των παιδικών σταθμών σε κονδύλια του ΕΣΠΑ και από κει και πέρα άβυσσος. Θυμίζουμε ότι οι γονείς υποχρεώνονται να πληρώνουν «τροφεία» στους παιδικούς σταθμούς, αν έχουν πάνω από 30.000 οικογενειακό εισόδημα, αλλά και αυτοί, όπως και χιλιάδες άλλοι που είτε απλώς δεν χωρούσαν, είτε κρίθηκε ότι δεν προσκόμισαν πλήρη έγγραφα, δεν βρήκαν θέσεις στους δημόσιους παιδικούς σταθμούς. Είναι η περίφημη δωρεάν παιδεία και η κοινωνική προστασία.  Τι θα γίνει με τις οικογένειες που τα παιδιά τους δεν χώρεσαν στους παιδικούς σταθμούς ? Οι περικοπές του μνημονίου δεν έχουν έλεος.

Η δημοτική αρχή Βύρωνα
Άφησε έξω από τους παιδικούς σταθμούς 160 παιδιά. Δέχτηκε 754 αιτήσεις και ανακοίνωσε ότι θα πάρει τα 568. Απέρριψε αιτήσεις γιατί δεν καλύπτονταν μέσω ΕΣΠΑ, για μη σωστή συμπλήρωση δικαιολογητικών και γιατί απλώς οι θέσεις δεν χωρούσαν όλα τα παιδιά. Όσο για τα εναπομείναντα κονδύλια μέσω ΕΣΠΑ, οι παράγοντες της δημοτικής εξουσίας έδωσαν κάποιες ακόμα θέσεις με αδιαφανή κριτήρια, προφανώς πουλώντας πελατειακές εξυπηρετήσεις για το αυτονόητο δικαίωμα της φύλαξης στους παιδικούς σταθμούς. Κριτήρια που δεν γνωστοποιήθηκαν ούτε στους εκπροσώπους των δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης στο Νομικό Πρόσωπο των παιδικών σταθμών που έχει την ευθύνη τους.

Για τις υποδομές
 
Η κυβέρνηση
Μείωσε για μια ακόμα συνεχόμενη χρονιά τις προϋπολογιζόμενες δαπάνες για την παιδεία, συγκεκριμένα κατά 21% το 2013 σε σχέση με το 2012,  γιατί έχει σε προτεραιότητα την ενίσχυση των τραπεζών και το ξεπλήρωμα των τοκογλύφων δανειστών. Έτσι έχουμε από τα χαμηλότερα ποσοστά δαπανών για τη δημόσια παιδεία στις χώρες της Ευρώπης. Προφανής ο συσχετισμός μείωσης δαπανών και υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας. 

Η δημοτική αρχή Βύρωνα
Τις προηγούμενες χρονιές έστελνε στα σχολεία  με μεγάλη καθυστέρηση και όχι καθ’ ολοκληρία τα χρήματα που στέλνει το Υπουργείο,  μέσω των δήμων, για τις λειτουργικές δαπάνες και για τις δαπάνες συντήρησης. Χειρίζεται τα κονδύλια με πλήρη αδιαφάνεια, χωρίς εφαρμογή κριτηρίων και συντελεστών αναλογίας με βάση τον αριθμό των μαθητών, το μέγεθος των κτιρίων και τις ανάγκες τους με βάση την παλαιότητα τους. Έχει αρνηθεί να απαντήσει ακόμα και στις παραστάσεις και στα αιτήματα των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων για το πόσα χρήματα δικαιούται και προγραμματίζεται να πάρει κάθε σχολείο. Αποτέλεσμα να φαίνεται ότι χρειάζονται πελατειακές σχέσεις με τη δημοτική αρχή για να εξασφαλίζει κάθε διευθυντής ή σύλλογος γονέων τα χρήματα για το κάθε σχολείο και να υπάρχουν σχολεία που καμαρώνουν για τις υποδομές τους και άλλα που δεν έχουν τα στοιχειώδη.

Για το κτιριακό των σχολείων.

Η κυβέρνηση
Δεν διαθέτει κονδύλια για κατασκευή νέων σχολείων, ούτε για ανακατασκευές παλιών, ούτε δίνει τα απαραίτητα για τη συντήρηση στους δήμους στους οποίους έχει μεταβιβάσει την ευθύνη για τη συντήρηση των σχολείων. Επιδιώκει να μειώσει τις αναγκαίες δαπάνες με συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Έχει καταργήσει τον ΟΣΚ και αναθέτει, μέσω των δήμων, σε ιδιωτικές κατασκευαστικές εταιρείες την τυχόν κατασκευή σχολικών κτιρίων.

Η δημοτική αρχή Βύρωνα.
Για τους παιδικούς σταθμούς δεν έχει κάνει, παρά τις εξαγγελίες της, την προσπάθεια να υπάρχουν τα απαραίτητα κτίρια, ώστε να χωρούν όλα τα παιδιά του Βύρωνα. Ο τελευταίος παιδικός σταθμός κατασκευάστηκε πριν χρόνια.  
Για τα δημοτικά στο συγκρότημα των σχολείων Αγ. Τριάδας προγραμματίζει να καλύψει τις ανάγκες αιθουσών κλείνοντας πάλι και περισσότερο το προαύλιο και στήνοντας 2 νέες αίθουσες προκάτ. Φτάνουμε το 2013 τα παιδιά να έχουν χαμηλότερες, πιο μικρές αίθουσες και μικρότερο αύλειο χώρο από τα λιγότερα παιδιά του συνοικισμού του Βύρωνα τη δεκαετία του 1930. Στο δημοτικό της οδ. Κολοκοτρώνη τόσα χρόνια ο δήμος δεν έχει φροντίσει να προχωρήσει σε οριστική λύση αναπαλαίωσης-συντήρησης και ενίσχυσης του κτιρίου, ώστε να καλύπτει τις σύγχρονες προδιαγραφές και να αναδειχτεί-διατηρηθεί το ιστορικό κτίριο.
Στα γυμνάσια και λύκεια μέσα από τις συγχωνεύσεις, βάζοντας περισσότερα παιδιά σε κάθε τάξη, επιχειρούν να μπαλώσουν την έλλειψη επαρκών αιθουσών. Η δημοτική αρχή δεν αντέδρασε στις συγχωνεύσεις με αποτέλεσμα στο Βύρωνα στα 5 τελευταία χρόνια να έχει μειωθεί κατά το 1/3 ο αριθμός των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (από 6 γυμνάσια και 6 λύκεια έμειναν 4 γυμνάσια και 4 λύκεια), πρωταθλητές στους δήμους της χώρας στο κλείσιμο σχολείων. Αυθαίρετα η δημοτική αρχή τόσα χρόνια κρατούσε κλειστό το νέο σχολικό κτίριο (της οδ. Βυζαντίου), μιας και μετά τις αντιδράσεις και τις κινητοποιήσεις δεν της πέρασε να το κάνει δημαρχείο. Τώρα, για να καλύψει τη συναίνεσή της για τις συγχωνεύσεις, το δίνει για σχολική χρήση, ώστε να κατευνάσει και τα πνεύματα. Αλλά και πάλι κάτι δεν πάει καλά. Μεταφέρει σε αυτό το κτίριο που έχει τη μικρότερη αυλή και του λείπουν 2 αίθουσες το πολυπληθέστερο σχολείο (το συγχωνευμένο γυμνάσιο των 430 παιδιών) όταν είναι σε ηλικία που χρειάζονται ακόμα το παιχνίδι στο διάλλειμα. Εξετάζουν να κάνουν διάλλειμα στην αυλή εκ περιτροπής και να χρησιμοποιήσουν για αίθουσες τα εργαστήρια ή να καταργήσουν την αίθουσα εκδηλώσεων. Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι η δημοτική αρχή για λόγους προβολής επιλέγει σχολεία που ευνοεί και για τα άλλα αδιαφορεί.


Για το ανθρώπινο δυναμικό

Η κυβέρνηση
Δείχνοντας το ενδιαφέρον της για το μέλλον των παιδιών αφήνει 15.000 μαθητές των ΕΠΑΛ χωρίς καθηγητές στη μέση των σπουδών τους και βγάζει σε διαθεσιμότητα 2.500 καθηγητές. Ξεκινά τη σχολική χρονιά με χιλιάδες καθηγητές λιγότερους, αφού δεν προσλαμβάνει τους αναπληρωτές και δεν αναπληρώνει όσους βγήκαν σε σύνταξη.
Δείχνοντας τη μέριμνα της για τη φύλαξη της δημόσιας περιουσίας και την ευαισθησία της για την παιδεία, καταργεί-απολύει τους σχολικούς φύλακες και νομιμοποιεί για τη φύλαξη των σχολικών κτιρίων ιδιωτικές εταιρείες σεκιούριτι, με ότι σημαίνει αυτό με την ύπαρξη των «πρόθυμων» ναζιστών, που θέλουν να επιτηρούν τα σχολεία και να μπουν στο μαθητικό περιβάλλον. Και όπως πάει, δεν αποκλείεται αύριο να μεταφέρει τη δαπάνη της φύλαξης των σχολείων στους γονείς.

Στο Βύρωνα
Έμειναν 70 μαθητές των ΕΠΑΛ Υμηττού και Καισαριανής, στα οποία πάνε και μαθητές-τριες του Βύρωνα, στη μέση των σπουδών τους, χωρίς τους καθηγητές τους. Χωρίς καν να μπορούν να  δώσουν τις προγραμματισμένες επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβρη. Από τα ΕΠΑΛ της περιοχής μας μπήκαν σε διαθεσιμότητα 10 καθηγητές των τομέων Υγείας και Πρόνοιας και του τομέα Γραφιστικής και Εφαρμοσμένων Τεχνών.
Με ελλείψεις εκπαιδευτικών ξεκινούν και τα δημοτικά και τα γυμνάσια και λύκεια.
Με φθορές και καταστροφές σε προαύλια και αίθουσες, που χρειάζονται άμεσα επανόρθωση βρέθηκαν τα δημοτικά της Αγ. Τριάδας και άλλα σχολικά κτίρια το Σεπτέμβρη, μετά την απόλυση των σχολικών φυλάκων.


Για τον προσανατολισμό της παιδείας.

Η κυβέρνηση
Με τους νόμους του καλοκαιριού και το νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση, υπακούοντας στις εντολές της Ε.Ε. και των μνημονίων, αλλάζει τον χαρακτήρα της μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης. Όσα ζήσαμε, με τη δυνατότητα τα παιδιά των φτωχών στρωμάτων να έχουν μια ελπίδα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα γίνουν παρελθόν, αν δεν αντιδράσουμε. Οι ιδιωτικές σχολές θα έχουν νέα πεδία επέκτασης. Οι ανάγκες των επιχειρήσεων για φτηνή μισοειδικευμένη εργασία επιβάλλουν στο όνομα της «ανάπτυξης» την παραγωγή  μονομερούς καταρτισμένου εργατικού δυναμικού. Μετά το Γυμνάσιο οι μαθητές θα έχουν 2 δρόμους. Το Γενικό Λύκειο που θα είναι ένα εξεταστικό κάτεργο. Για την πρόσβαση στην 3βάθμια εκπαίδευση θα μετρούν οι βαθμοί σε 39 εξεταζόμενα μαθήματα από την Α’ Λυκείου. Οι ρυθμοί και ο βαθμός δυσκολίας των εξετάσεων θα απαιτούν την παραπαιδεία από την αρχή. Έτσι, τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών θα σπρώχνονται στο δεύτερο δρόμο της  λεγόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης (ΕΕΚ) μέσα από διάφορους τυπικούς και άτυπους ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς (ΕΠΑΛ, ΙΕΚ, ΚΕΣ, Κολλέγια). Το τυπικό δημόσιο ΕΠΑΛ, θα εκπαιδεύει στο δουλεμπόριο. Θα απαιτεί για να πάρεις επαγγελματικά δικαιώματα να πάς και σε 4ο έτος «σπουδών» που είναι υποχρεωτική ανασφάλιστη εργασία 5 μέρες τη βδομάδα για 9 ευρώ τη μέρα σε επιχειρήσεις που θα επιδοτούνται από τους φόρους μας. Το «σύγχρονο» σχολείο θα εκπαιδεύει φτηνό, υπάκουο, ελαστικό εργατικό δυναμικό. Γυρνάμε στην εποχή που υπήρχαν οι παραγυιοί, μόνο που τώρα το ονομάζουν μαθητεία.  Οι επιχειρήσεις θα απολύουν τους γονείς για να προσλαμβάνουν φτηνά τα παιδιά τους.

Η δημοτική αρχή Βύρωνα
Δεν έχει καμιά διάθεση να αντιταχτεί σε όλα αυτά που ρημάζουν το μέλλον των μαθητών και τα δικαιώματα εκπαιδευτικών και εργαζόμενων. Είναι υπάκουος εφαρμοστής των μνημονίων, παρά τις κατά περίπτωση αντιμνημονιακές κορώνες της.  Προωθεί μάλιστα εντέχνως τη δημιουργία σχολείων 2 ταχυτήτων (προτύπων και μη) σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις Ε.Ε. και κυβέρνησης. Ας μην την αφήσουμε ανεξέλεγκτη να ρυθμίζει τις υποδομές και το τι γίνεται στα σχολεία και στους παιδικούς σταθμούς στην πόλη μας.

Βυρωνιώτισσες και Βυρωνιώτες,

Το ποια παιδεία έχουμε, καθορίζει το μέλλον της κοινωνίας μας. Να μην επιτρέψουμε να περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης για αποδόμηση-διάλυση της δημόσιας παιδείας και η πολιτική της δημοτικής εξουσίας που υποβαθμίζει τις υποδομές των δημόσιων σχολείων και των δημοτικών παιδικών σταθμών στην πόλη μας.
Να στηρίξουμε και να αναπτύξουμε την ανεξάρτητη μαχητική δράση των ίδιων των κατοίκων και των συλλόγων και φορέων τους για τις ανάγκες και τα δικαιώματά μας.
Ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι αγώνας όλης της κοινωνίας. Ας αγωνιστούμε μαζί για :
·     Μόρφωση – εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, ουσιαστική, δημόσια και δωρεάν!
·     12χρονο σχολείο, υποχρεωτικό, δημόσιο και δωρεάν, ποιοτικά αναβαθμισμένο για όλα τα παιδιά.
·     Δωρεάν παιδικούς σταθμούς για όλα τα παιδιά των εργαζόμενων και άνεργων.
·     Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την «αναδιάρθρωση» της εκπαίδευσης.
·     Καμιά συγχώνευση – κατάργηση σχολείου. 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια. Αύξηση  των δαπανών για την εκπαίδευση.
·     Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα! Καμιά διαθεσιμότητα – υποχρεωτική μετάταξη – απόλυση. Να επιστρέψουν στα σχολεία όλοι οι απολυμένοι. Δημόσια και δωρεάν όλα τα κοινωνικά αγαθά
·     Παιδεία, υγεία, ασφάλιση, ρεύμα και νερό για όλο το λαό. Όχι στη διάλυση – συρρίκνωση – ιδιωτικοποίηση των δημόσιων αγαθών.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!
ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΗΜΩΝ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ - ΕΕ - ΔΝΤ