ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΥΡΩΝΑ
ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Βυρωνιώτες και Βυρωνιώτισσες,
Και η φετινή σχολική χρονιά βρίσκει μαθητές, φοιτητές, γονείς και εκπαιδευτικούς με μεγαλύτερα προβλήματα στην παιδεία και ανασφάλεια για το μέλλον των νέων.
Οι γονείς υποχρεώνονται σε όλο και περισσότερα έξοδα για βοηθήματα, φροντιστήρια και ιδιαίτερα, που αρχίζουν σε όλο και μικρότερη ηλικία. Η εξεταστικοκεντρική και απορριπτική λειτουργία του σημερινού σχολείου, το εντατικό πρόγραμμα μαθημάτων, η αποσπασματική, κατακερματισμένη γνώση, η πληθώρα και ο βαθμός δυσκολίας της ύλης μεγαλώνουν το άγχος και τα αδιέξοδα που νοιώθουν οι μαθητές. Γιγαντώνουν την παραπαιδεία, ενώ οδηγούν από νωρίς πολλά παιδιά να εγκαταλείπουν την εκπαίδευση. Ο ανταγωνιστικός χαρακτήρας του σημερινού σχολείου συντήρησε καλά το μηχανισμό των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων μπροστά στο ενδεχόμενο μη εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση, αφού τα πάντα είναι προσαρμοσμένα σε αυτό. Τελικά, οι εξοντωτικές-αντιδραστικές εισαγωγικές εξετάσεις άφησαν φέτος: -χιλιάδες μαθητές έξω από την ανώτατα ιδρύματα, βορά των ιδιωτικών κολλεγίων και - χιλιάδες θέσεις κενές σε ΑΕΙ, ΤΕΙ.
Οι ελλείψεις σε βιβλία, καθηγητές, αίθουσες, υποδομές είναι μεγάλες. Όλο και λιγότερα χρήματα διατίθενται από τον προϋπολογισμό. Η υποχρηματοδότηση οδηγεί στην υποβάθμιση-συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Ενώ, βρίσκουν για τις τράπεζες 28 δισ. €, οι δαπάνες για την παιδεία το 2009 θα είναι μόλις 6,77 δισ. €, δηλαδή 3,12% του ΑΕΠ. Πολιτική που είναι επιλογή της σημερινής κυβέρνησης, όπως και των προηγούμενων, και της Ευρωπαϊκής Ένωσης με στόχο την γιγάντωση της ιδιωτικής εκπαίδευσης, μέσω και της αναγνώρισης των κέντρων ελεύθερων σπουδών (ΚΕΣ) και των ιδιωτικών «πανεπιστήμιων».
Η δημόσια εκπαίδευση αντιμετωπίζεται από το κράτος ως κόστος και η παιδεία ως εμπόρευμα που πρέπει να ρυθμίζεται από τα ιδωτικοοικομικά κριτήρια, την επιχειρηματικότητα, τις αξίες της αγοράς, του κέρδους, της ανταγωνιστικότητας. Δεν θέλουν σκοπός της να είναι η διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων με γνώσεις και εφόδια για τη ζωή, αλλά καταρτισμένων ατόμων που θα πάρουν εύκολα τη θέση των υποταγμένων φτηνών εργαζόμενων-καταναλωτών.
Στο Βύρωνα τα ιδιαίτερα προβλήματα στα σχολεία και τις υποδομές είναι αρκετά. Στον 21ο αιώνα ακόμα χρησιμοποιούνται υπόγεια ως αίθουσες (Μυρακτής, Ταταούλων). Σε αρκετά Δημοτικά τα παιδιά στοιβάζονται σε ακατάλληλα κτίρια. Στους ανεπαρκείς χώρους των προαυλίων στήνονται πρόχειρες κατασκευές ως φτηνή, εύκολη, προσωρινή και τελικά μόνιμη λύση για το κτιριακό πρόβλημα (Δημοτικά-Νηπιαγωγεία σε Αγ. Τριάδα, 3ο Γυμνάσιο-Λύκειο). Τα γυμνάσια-λύκεια συστεγάζονται. Στα περισσότερα οι αίθουσες και τα προαύλια δεν επαρκούν. Στα 3ο και 5ο δεν υπάρχουν αίθουσες για να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες. Τα σχολεία έχουν πλημμελή συντήρηση. Στα νηπιαγωγεία υπάρχει γενική ανεπάρκεια χώρων και υποδομών με αποτέλεσμα προνήπια να μείνουν εκτός δημόσιου νηπιαγωγείου. Όσα έγιναν δεκτά ασφυκτιούν από έλλειψη χώρων και στα ολοήμερα οι ίδιοι χώροι είναι αίθουσες, τραπεζαρίες, κουζίνα, κ.α.. Οι παιδικοί σταθμοί δεν καλύπτουν τις κτιριακές ανάγκες. Παραβιάζεται η αναλογία παιδιών-παιδαγωγών, ενώ φέτος αποκλείστηκαν 100 παιδιά.
Οι ευθύνες της Δημοτικής Αρχής είναι τεράστιες για την έλλειψη σχολικών κτιρίων και την ανεπαρκή συντήρηση των υπαρχόντων. Με αναφορά μας στο Δημοτικό Συμβούλιο και τον Ιούνη του 2008 ζητήσαμε να υπάρξει μέριμνα για εξεύρεση χώρων και να γίνουν το καλοκαίρι εργασίες συντήρησης των σχολείων. Δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε για μια ακόμα φορά.
Η πρόσφατη πτώση σοβάδων στο 8ο Δημοτικό Σχολείο, με τον ευτυχώς ελαφρύ τραυματισμό μαθητή, δείχνει τις συνέπειες της τακτικής τους.
Δείγμα της πολιτικής τους είναι ότι, ενώ υπάρχουν τόσες ελλείψεις, κρατούν 2 χρόνια κλειστό το καινούργιο σχολείο επί της Βυζαντίου (συγκρότημα Ταταούλων) και η Δημοτική Αρχή μεθοδεύει την αλλαγή χρήσης του για να στεγάσει Δημαρχείο.
ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΙΔΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜ. ΑΡΧΗ.
Η κωλυσιεργία της Δημ. Αρχής για την κρίση από την επιτροπή διατηρητέων του κτιρίου των 4ου-12ου Δημοτικών έχει οξύνει τα προβλήματα του κτιρίου. Η απόφαση του Δήμου για αγορά του «Αθήναιον» (μέσω του ΟΣΚ) δεν είναι ενδεδειγμένη λύση, αφού το κτίριο έχει κριθεί παλιότερα από την επιτροπή καταλληλότητας του ΟΣΚ ως ακατάλληλο. Μόνο προσωρινά θα μπορούσε να καλύψει κάποιες έκτακτες ανάγκες. Ενώ, ερωτηματικά δημιουργούν, με βάση τα στοιχεία που ήρθαν σε πρόσφατο δημ. Συμβούλιο, οι αδιαφανείς διαδικασίες, τα ποσά που διατίθενται και οι διαδρομές για το θέμα μεταξύ ιδιοκτήτη – Κόνσουλα και δημάρχου- ιδιοκτήτη-ΟΣΚ.
Όλα αυτά τα προβλήματα προκαλούν συνεχείς παραστάσεις και διαμαρτυρίες από συλλόγους γονέων, διδασκόντων και μαθητών. Ο Δήμαρχος για να θολώσει τα νερά και να αποποιηθεί τις ευθύνες του διασπείρει κατ΄ εξακολούθηση ότι αδυνατεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες, γιατί υπάρχουν άλλα μεγάλα έξοδα για αποκατάσταση ζημιών από καταλήψεις σε συγκεκριμένα σχολεία, παρά τις επανειλλημένες διαψεύσεις του από τους αρμόδιους αυτών των σχολείων (Διευθυντές, Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων).
Καμιά δημοτική αρχή και η σημερινή του κ Χαρδαλιά δεν αφουγκράστηκε τις ανάγκες της σχολικής κοινότητας. Δεν μερίμνησε για εξεύρεση χώρων για ανέγερση νέων σχολείων υποτασσόμενη στην υπάρχουσα κατάσταση, στα τοπικά συμφέροντα και στην εκάστοτε κυβερνητική πολιτική του μικρότερου κόστους. Πολιτική που πριμοδοτεί είτε την κατασκευή προκάτ στους προαύλιους χώρους, μειώνοντας την έκτασή τους, είτε τη χρήση των κοινόχρηστων – ελεύθερων χώρων για την ικανοποίηση κοινωνικών αναγκών με αποτέλεσμα την τσιμεντοποίησή τους.
Βυρωνιώτες και Βυρωνιώτισσες,
Είναι απαραίτητο ένα μέτωπο γονιών, εκπαιδευτικών, σπουδαστών, που να απαιτήσει να ικανοποιηθούν και οι ανάγκες για :
Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, σύγχρονη παιδεία. Κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των φροντιστηρίων. Άλλο προσανατολισμό της παρεχόμενης μόρφωσης με στροφή στην ενιαία πολύπλευρη γνώση. Μείωση της ύλης - κατάργηση της εντατικοποίησης με αντιστοίχηση του περιεχομένου της ύλης στην ηλικία του μαθητή. Λιγότερους μαθητές ανά τμήμα. Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ ή 15% του προϋπολογισμού. Σύγχρονα σχολεία και υποδομές. Όχι στην απορριπτική λειτουργία, ουσιαστική στήριξη όλων των μαθητών με τμήματα υποδοχής, ένταξης και ενισχυτικής και με μέτρα για να μη δουλεύει κανένα παιδί μέχρι τα 18, ώστε χωρίς φραγμούς να ολοκληρώνουν την 12χρονη εκπαίδευση σε ένα ενιαίο σχολείο χωρίς διαχωρισμούς. Δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς εξετάσεις. Να καταργηθεί η βάση του 10 (αποκλεισμός από ΑΕΙ, ΑΤΕΙ -διαβατήριο για τα ΚΕΣ). Ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν πανεπιστημιακή παιδεία.
Να απαιτήσουμε από τη δημοτική αρχή στο Βύρωνα:
• Να δώσει σωστές λύσεις στα προβλήματα της σχολικής στέγης. Να εξευρεθούν άμεσα κατάλληλοι χώροι, μέσα στον αστικό ιστό και όχι μόνο με γιγάντωση των υπαρχόντων συγκροτημάτων. Προτεραιότητα στην ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών για σύγχρονα δημόσια σχολεία και όχι στα έργα βιτρίνας. Με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον και όχι σε βάρος των αύλειων και των δημόσιων ελεύθερων χώρων (παιδικές χαρές, πλατείες, κ.α.).
• Να έχουμε επαρκή και σωστή συντήρηση των σχολείων σε σωστούς χρόνους και με κατάλληλα υλικά. Καθολική καθαριότητα των χώρων. Μέτρα για ασφαλή πρόσβαση. Μέτρα πυρασφάλειας.
• Διάθεση των απαραίτητων κονδυλίων στα σχολεία με αντικειμενική κατανομή και όχι όπως γίνεται τώρα, ανάλογα με τις σκοπιμότητες της δημοτικής αρχής.
• Να δημιουργηθεί σχολείο μεταναστών.
• Να υπάρχουν επαρκείς υποδομές σε δημόσιους παιδικούς σταθμούς χωρίς τροφεία.
• Να χτιστούν τώρα νέα νηπιαγωγεία.
• Να παραδοθεί άμεσα το σχολείο της οδ. Βυζαντίου και να μη γίνει εκεί δημαρχείο.
Οκτώβρης 2008
ΘΕΜΑΤΑ
- Ανακοινώσεις
- Αντιπολεμικά
- Αντιφασιστικό κίνημα
- Δήμος Βύρωνα
- Δημοτικό Συμβούλιο
- Δόμηση | Ελεύθεροι χώροι
- Δράσεις
- Εκλογές
- Εργασιακά Θέματα
- Ιστορική μνήμη
- Καθαριότητα
- Καταστολή | Δικαιώματα
- Κεντρικό κράτος | Δήμοι
- Κοινωνικά
- Κυκλοφοριακό | Συγκοινωνίες
- Λαϊκές ανάγκες | προβλήματα
- Μετανάστες | Πρόσφυγες
- Περιβάλλον | Υμηττός
- Πολιτισμός | Αθλητισμός
- Συντονισμός Κινήσεων Πόλης
- Σχολεία | Παιδικοί Σταθμοί
- Υγεία | Πρόνοια
- Ψηφίσματα