ΘΕΜΑΤΑ
- Ανακοινώσεις
- Αντιπολεμικά
- Αντιφασιστικό κίνημα
- Δήμος Βύρωνα
- Δημοτικό Συμβούλιο
- Δόμηση | Ελεύθεροι χώροι
- Δράσεις
- Εκλογές
- Εργασιακά Θέματα
- Ιστορική μνήμη
- Καθαριότητα
- Καταστολή | Δικαιώματα
- Κεντρικό κράτος | Δήμοι
- Κοινωνικά
- Κυκλοφοριακό | Συγκοινωνίες
- Λαϊκές ανάγκες | προβλήματα
- Μετανάστες | Πρόσφυγες
- Περιβάλλον | Υμηττός
- Πολιτισμός | Αθλητισμός
- Συντονισμός Κινήσεων Πόλης
- Σχολεία | Παιδικοί Σταθμοί
- Υγεία | Πρόνοια
- Ψηφίσματα
Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2008
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΣΧΕΔΙΑ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ
Να μην τους αφήσουμε
• OΧΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ, ΚΟΜΒΟΙ & ΣΗΡΑΓΓΕΣ στον ΥΜΗΤΤΟ
• ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΟΥΝ ΟΣΟ ΔΑΣΟΣ ΓΛΥΤΩΣΕ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΙΑ
Για άλλη μια φορά η κρατική εξουσία αντιμετωπίζει τον Υμηττό σαν χώρο για εγκατάσταση σειράς δραστηριοτήτων και λειτουργιών σε βάρος του πράσινου. Στις 2 Ιουνίου ο Γ. Σουφλιάς εξάγγειλε την κατασκευή στην περιοχή νέων αυτοκινητόδρομων συνολικού μήκους πάνω από 30 χλμ..
Συγκεκριμένα προβλέπεται η κατασκευή:
α)του Νότιου τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μήκους 14,5 χλμ αυτοκινητόδρομου, πάνω από τους Δήμους Καισαριανής, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης μέχρι τους δήμους Γλυφάδας και Ελληνικού που θα συνδέεται, μέσω του χώρου του παλιού αεροδρομίου, με την παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος.
β) του Νότιου τμήματος της Ανατολικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, πάνω από το Δήμο Κορωπίου, μέχρι την Αγία Μαρίνα στην παραλιακή λεωφόρο Σουνίου, μήκους 11,5 χλμ.
γ) σήραγγας ως συνδετήριας οδού των δύο παραπάνω, από τον κόμβο Σακέττα μέχρι τον κόμβο Μεσογείων, μήκους 7,5 χλμ.
Από τις παραπάνω προβλέπεται η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής να είναι σε μεγάλο βαθμό υπόγεια, εκείνη της Ανατολικής Περιφερειακής επιφανειακή και η συνδετήρια οδός υπόγεια στο μέσον και επιφανειακή στα άκρα (κόμβοι).
Οι περιβαλλοντικές συνέπειες από την κατασκευή και λειτουργία των παραπάνω αυτοκινητόδρομων θα είναι εξαιρετικά αρνητικές και στη διάρκεια των έργων και μετά. Μεγάλα τμήματα του δάσους θα καταστραφούν από την κατασκευή των επιφανειακών τμημάτων τους, αλλά και με τα υπόγεια τμήματα, που δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο αν θα κατασκευασθούν σε μεγάλο βάθος ή θα σκαφθούν και στη συνέχεια θα καλυφθούν, το αποτέλεσμα θα είναι η καταστροφή του δάσους που θα βρίσκεται επάνω τους. Υπάρχει σοβαρότατος κίνδυνος γύρω από τα υπέργεια κομμάτια των αυτοκινητοδρόμων να ξεφυτρώσουν και διάφορα κτίσματα (καταστήματα, βενζινάδικα κλπ) σε βάρος των δέντρων. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε περιοχές όπου προβλέπεται επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού είχαμε το περσινό καλοκαίρι πυρκαγιές από εμπρησμούς.
Ιδιαίτερα το Νότιο τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής περνάει μέσα από το δάσος της Καισαριανής, περιοχή που έχει προταθεί για ένταξη στο Δίκτυο NATURA 2000. Παρά τις σχετικές διαβεβαιώσεις δεν έχει δημοσιοποιηθεί καμιά μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου γιατί, όπως όλοι καταλαβαίνουμε, δεν έχουν τι να πούνε για το θέμα αυτό αφού οι καταστροφές που θα γίνουν στο δάσος είναι περισσότερο από προφανείς.
Το δάσος του Υμηττού στην περιοχή του Βύρωνα θα θιγεί ιδιαίτερα από τα έργα αυτά γιατί, πέρα από την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, προβλέπεται η κατασκευή τεράστιου κόμβου στην περιοχή του Σακέττα, εκεί όπου είχαμε τη μεγάλη πυρκαγιά το 2006, σε βάρος πολλών στρεμμάτων πρασίνου. Ταυτόχρονα με την σύνδεση, μέσω σήραγγας, του κόμβου Σακέττα με τα Μεσόγεια χιλιάδες αυτοκίνητα θα περνούν καθημερινά από το Βύρωνα μετακινούμενα ανάμεσα στο κέντρο της Αθήνας και τα Μεσόγεια. Ο καθένας μπορεί να φανταστεί τι θα γίνει όταν στους ήδη σε κυκλοφοριακή συμφόρηση δρόμους του δήμου μας προστεθούν και κάποιες χιλιάδες νέα αυτοκίνητα.
Βυρωνιώτισσες, Βυρωνιώτες,
Με την κατασκευή αυτών των αυτοκινητόδρομων από τη μια δημιουργούνται νέα έργα σε όφελος των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών και από την άλλη γίνεται ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση της γιγάντωσης της Αθήνας σε βάρος του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των κατοίκων της. Το κέντρο της πόλης συνδέεται ταχύτερα με τα Μεσόγεια, προωθείται η χρήση του ΙΧ σε βάρος των ανεπαρκών μέσων μαζικής μεταφοράς, διευκολύνονται όσοι θα πληρώνουν τα διόδια των νέων αυτοκινητόδρομων και ανοίγει ο δρόμος για οικοδόμηση περιοχών όπως ο Υμηττός και το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Διαφωνούμε κάθετα με την κατασκευή των νέων αυτοκινητοδρόμων στον Υμηττό γιατί αυτή, με όποιον τρόπο και αν υλοποιηθεί, θα προκαλέσει ανεπανόρθωτες βλάβες στο δάσος του βουνού. Ταυτόχρονα με την προώθηση μιας μεγάλης έκτασης υπερτοπικής κυκλοφορίας μέσα από τους ήδη φρακαρισμένους από αυτοκίνητα δρόμους του δήμου μας θα οδηγηθούμε σε νέα υποβάθμιση της ζωής μας. Διαφωνούμε συνολικότερα με τη λογική της κατασκευής νέων αυτοκινητόδρομων στην περιοχή αυτή που προωθεί τη διευκόλυνση και την ενθάρρυνση της χρήσης του ΙΧ . Κανένα αντισταθμιστικό όφελος για την περιοχή μας δεν μπορεί να καλύψει την καταστροφή του δάσους, τη μόλυνση του αέρα και τη συμφόρηση των δρόμων. Διαφωνούμε τέλος με το στόχο της γιγάντωσης της Αθήνας που οδηγεί σε κέρδη για τους επιχειρηματίες και σε υποβάθμιση του επιπέδου ζωής για τους υπόλοιπους κατοίκους της πόλης.
Θεωρούμε ότι προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην επέκταση, ενίσχυση, βελτίωση των δημόσιων μεταφορικών μέσων και κυρίως εκείνων της σταθερής τροχιάς (Μετρό κλπ) που μεταφέρουν περισσότερους ανθρώπους, με μικρότερη κατανάλωση ενέργειας και προκαλούν ελάχιστη ρύπανση του περιβάλλοντος. Οι κάτοικοι, και ιδιαίτερα οι εργαζόμενοι, θα πρέπει να ενθαρρυνθούν για τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, του ποδηλάτου και της πεζοπορίας (για τις κοντινές μετακινήσεις) και αυτό μπορεί να γίνει μόνο εφόσον μπορούν να εξασφαλίσουν με αυτά άνετη, αξιόπιστη και αποτελεσματική μετακίνηση. Θα πρέπει να δημιουργηθούν λεωφορειολωρίδες, ποδηλατόδρομοι, πεζόδρομοι και να σταματήσει η κατάληψη των πεζοδρομίων από εμπορικές δραστηριότητες.
Η στάση του Δήμου του Βύρωνα στο ζήτημα των αυτοκινητόδρομων και των συνεπειών τους είναι υπόδειγμα υποκρισίας. Ο δήμαρχος Βύρωνα, που είναι και πρόεδρος του ΣΠΑΥ, έχει εκφράσει δημόσια τη συμφωνία του με την κατασκευή του νότιου τμήματος της δυτικής περιφερειακής, σαν να μην καταλαβαίνει ότι η κατασκευή του δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο με καταστροφή τμημάτων του δάσους. Για τα προβλήματα που θα προκύψουν από την κυκλοφοριακή επιβάρυνση των δρόμων του Βύρωνα, αποφεύγει να πάρει θέση, δηλώνοντας ότι περιμένει πρώτα τη μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ για το πώς θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα, λες και υπάρχει τρόπος αντιμετώπισης του.
Απαιτούμε από το ΣΠΑΥ, το Δήμο και τις δημοτικές παρατάξεις την άμεση τοποθέτηση τους απέναντι στην απειλή που συνιστά για τον Υμηττό το σχέδιο κατασκευής των νέων αυτοκινητόδρομων.
Ήδη από τις 30 Ιούνη ζητήσαμε από το Δημοτικό Συμβούλιο να πάρει θέση, να απορρίψει τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ και να δηλώσει την απαίτηση του για :1. Να μην προχωρήσει η επέκταση της Δυτ. Περιφεριακής Υμηττού. 2. Να μην γίνει κόμβος στον Κουταλά. 3. Κανένας δρόμος ή σήραγγα στο βουνό. 4. Ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς. 5. Αναδάσωση και πλήρη προστασία του Υμηττού. Η δημοτική πλειοψηφία δήλωσε ότι δεν ξέρει τα οριστικά σχέδια και δεν τοποθετήθηκε. Ας καταλάβουν ότι δεν μπορούν να συνεχίζουν να παριστάνουν τον άσχετο. Αν δεν πάρουν θέση και δεν ενεργοποιηθούν ουσιαστικά ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους αυτό σημαίνει ότι συμφωνούν με την κατασκευή τους και θα είναι συνυπεύθυνοι για τις συνέπειες τους στην πόλη μας.
Για μας η μόνη εγγύηση για την απόκρουση των σχεδίων του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι η ενεργοποίηση των κατοίκων του δήμου μας, και όλου του Λεκανοπεδίου. Όλοι κρίνονται για το αν θα συμβάλλουν ή όχι στην μαζική και ενωτική κινητοποίηση που απαιτείται για τη σωτηρία του Υμηττού.
ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2008