Παρασκευή 1 Ιουλίου 2005

ΓΙΑ ΔΟΜΗΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΙΟΥΛΗΣ 2005

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΥΡΩΝΑ

ΤΟΛΜΑΜΕ ΝΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΤΟΥΜΕ

ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ

ΓΙΑΤΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΝΗΚΕΙ

ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙΣ

Η άποψη της Αριστερής Παρέμβασης Πολιτών Βύρωνα είναι ότι η συνοικία μας έχει υποστεί ανεπανόρθωτες βλάβες από την αλόγιστη καταστροφή του περιβάλλοντος, την ανεξέλεγκτη δόμηση και τις, χωρίς μέριμνα και ολοκληρωμένη μελέτη, κυκλοφοριακές παρεμβάσεις. Ο γιγαντισμός της πρωτεύουσας και οι επιπτώσεις του δεν μπορούσαν να μην επηρεάσουν την ποιότητα ζωής του πολίτη του Βύρωνα. Ο σεβασμός στον άνθρωπο και τη φύση δεν ήταν και δεν είναι στο κέντρο της προσοχής των κυβερνήσεων και των δημοτικών αρχών σε όλο το λεκανοπέδιο. Το εργολαβικό κέρδος, η γρήγορη και πρόχειρη οικοδόμηση, η υποταγή στα συμφέροντα των επιτήδειων καθόρισαν το μοντέλο ανάπτυξης της πόλης μας.

Η πόλη μας είναι μία πληγωμένη πόλη. Μία πόλη που τίποτα δεν της άφησαν για να θυμίζει την ιστορία της. Οι γειτονιές χάθηκαν, τα προσφυγικά σπίτια που αποτελούσαν τον ιστό της πόλης θυσιάστηκαν και θυσιάζονται στο βωμό της καπιταλιστικής άναρχης ανάπτυξης των εργολάβων.

Για την από δω και πέρα πορεία στο Βύρωνα επιτακτικό είναι να παρθούν κάποια μέτρα άμβλυνσης των επιπτώσεων στην καταστροφή του περιβάλλοντος και τερματισμού της ανεξέλεγκτης δόμησης και των αυθαίρετων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, όπως:

  • Απαγόρευση της μεταφοράς συντελεστή δόμησης στο Βύρωνα.
  • Μείωση του συντελεστή δόμησης.
  • Καθιέρωση, πάλι, του ανώτερου επιτρεπόμενου ύψους στις οικοδομές, ανεξάρτητα από το συντελεστή δόμησης.
  • Μέτρα ελέγχου από το Δήμο για την τήρηση των πολεοδομικών διατάξεων στις ανεγέρσεις οικοδομών.
  • Επιβολή αυστηρών προστίμων στους κατασκευαστές για τις παραβιάσεις που ήδη έχουν γίνει και γίνονται.
  • Να διαφυλαχτούν γειτονιές όπως η Μεταμόρφωση, η Νέα Ελβετία, η Ζωοδόχος Πηγή, η Φρυγία κ.α. από τη τσιμεντοποίηση που έχει αρχίσει να επηρεάζει και αυτές και από την αλόγιστη εκμετάλλευση των κατασκευαστών.
  • Άμεση δέσμευση χώρων για δημιουργία νέων σχολικών κτιρίων και παιδικών σταθμών. Να καταργηθούν εδώ και τώρα οι υπόγειες αίθουσες στο συγκρότημα της Μυρακτής.
  • Απελευθέρωση των κεντρικών δρόμων του Βύρωνα από εμπόδια που μειώνουν το πλάτος τους και επιδεινώνουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση (π.χ. Καραολή Δημητρίου). Με ταυτόχρονη εξασφάλιση ότι ο χώρος δε θα καταληφθεί από δεκάδες παρκαρισμένα φορτηγά και νταλίκες.
  • Μέτρα για την αποσυμφόρηση των δρόμων που οδηγούν στην Κατεχάκη και την εύκολη πρόσβαση σ’ αυτήν, μετά την νέα επιβάρυνση, που έφερε στην κυκλοφορία η περιφερειακή Υμηττού (π.χ. ανισόπεδος κόμβος).
  • Λήψη άμεσων μέτρων για την Ταταούλων, που ενώ φιλοξενεί 11 σχολεία, μετά τη λειτουργία της Περιφερειακής Υμηττού, μετατράπηκε σε δρόμο μεγάλης κυκλοφορίας τις πρωινές ώρες με κίνδυνο για τους μαθητές.
  • Πεζοδρόμηση γύρω από τα σχολεία και τους παιδικούς σταθμούς χωρίς εκμετάλλευση τους για χρήση τραπεζοκαθισμάτων από επιχειρηματίες.
  • Αναπαλαίωση του παλιού σχολικού συγκροτήματος της Αγίας Τριάδας, ώστε να αποτελέσει συμβολή στη διατήρηση της ιστορίας του Βύρωνα, όχι στο γκρέμισμα του.
  • Εξεύρεση χώρων για δημιουργία σε κάθε γειτονιά του Βύρωνα πλατείας, παιδικής χαράς, πολιτιστικού στεκιού. Άμεση προτεραιότητα σε περιοχές όπως Νεραϊδα, Καρέα.
  • Κατασκευή χώρων για δωρεάν στάθμευση αυτοκινήτων και αξιοποίηση των ήδη υπαρχόντων οικοπέδων, με απόσταση ασφαλείας από σχολεία και παιδικούς σταθμούς.
  • Επαρκής σηματοδότηση για την είσοδο και την κυκλοφορία στο Βύρωνα.
  • Εντοπισμός οικημάτων χωρίς ιδιοκτήτη και ενέργειες για να περιέλθουν και να αξιοποιηθούν από το Δήμο για κοινωφελείς και πολιτιστικές δραστηριότητες.
  • Ανάδειξη και προστασία του ιστορικού κέντρου του Βύρωνα. Διάσωση της ιστορικής στοάς της παλιάς αγοράς και δίκτυο πεζοδρομήσεων γύρω από το ιστορικό παλαιό κέντρο που να ενοποιούν τους χώρους του Αγίου Λαζάρου και της Αγίας Τριάδας. Περιορισμός της κίνησης του Ι.Χ. και προσπάθεια για ήπια κυκλοφορία των αυτοκινήτων στο κέντρο. Περιορισμός των τραπεζοκαθισμάτων στο χώρο του Αγ. Λαζάρου και φυσικός αρχιτεκτονικός περιορισμός τους από την κίνηση των πεζών.
  • Μέτρα που να αναδεικνύουν όλο το δασικό χώρο του Υμηττού ως πρότυπο χώρο περιπάτου και αναψυχής αποκλείοντας οποιαδήποτε οικοδομική δραστηριότητα και άλλες χρήσεις από κάθε φορέα και για οποιοδήποτε σκοπό. Να καθοριστούν σαφώς τα όρια του Δήμου με το δάσος του Υμηττού ώστε να σταματήσει η συνεχόμενη επέκταση του οικιστικού σχεδίου και η καταπάτηση του δάσους. Να καταρτιστεί πρόγραμμα αναδασώσεων για τις διάφορα «ξέφωτα» και αποψιλωμένες περιοχές από αλλεπάλληλες πυρκαγιές, καταπατήσεις και άλλες καταστροφικές παρεμβάσεις.
  • Να φύγουν τα στρατόπεδα από το δάσος και ο χώρος να μείνει ελεύθερος για τους πολίτες.
  • Άμεση έξοδος όλων των ασύμβατων χρήσεων από το δάσος του Υμηττού, όπως η εναπόθεση αχρήστων και εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων από το Δήμο, ο σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων και το σκοπευτήριο στην περιοχή του Κουταλά καθώς και τα διάφορα εργολαβικά και επιχειρηματικά συμφέροντα που έχουν μετατρέψει περιοχές του δάσους σε πάρκινγκ και εργοτάξια.
  • Άμεση απομάκρυνση της Φιλοδασικής Ένωσης Αθηνών από τον Υμηττό και ξήλωμα των πινακίδων ιδιοκτησίας της εκκλησίας από δασικές εκτάσεις. Μπλοκάρισμα των σχεδίων για οικειοποίηση δασικών εκτάσεων και χτίσιμο του συνοδικού μεγάρου.
  • Ενοποίηση όλων των δασικών χώρων κάτω από την Κατεχάκη ώστε να αποτελέσουν πρότυπο χώρο αναψυχής και περιπάτου χωρίς το στοιχείο της εμπορευματοποίησης. Αποτελεσματική περίφραξη, καθαρισμός, προστασία και ανάδειξη του χώρου με ήπιες παρεμβάσεις στο πρότυπο του δάσους της Μονής της Καισαριανής.

Όλα τα παραπάνω και κάθε τεχνικό έργο του Δήμου δεν πρέπει να υλοποιηθεί με άμεση ή έμμεση επιβάρυνση των δημοτών.