Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ 2015


ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΥΡΩΝΑ
Ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΧΝΑΡΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥΣ

Συζητήθηκε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο ο προϋπολογισμός του δήμου Βύρωνα για το 2015. Δυστυχώς, όμως, η νέα δημοτική αρχή, επέλεξε τη λογική και τις κατευθύνσεις της προηγούμενης.
Ο προϋπολογισμός της Στάσης Βύρωνα, που ψηφίστηκε και από τις παρατάξεις Νέα Εποχή του κ. Γώγου και Μαζί για το Βύρωνα του κ. Μπαντή, είναι σχεδόν ταυτόσημος με τον προϋπολογισμό του 2014 του κ. Χαρδαλιά. Είναι ισοσκελισμένος και κατά 5 εκ. € μικρότερος από του 2014, όπως επιτάσσει κυβέρνηση, Ε.Ε. και Δ.Ν.Τ., περικόπτοντας τις κοινωνικές δαπάνες και μειώνοντας τις δαπάνες για τους εργατικούς μισθούς, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό της κυβέρνησης για τους δήμους, αναφέροντας ότι θα επιτευχθεί από την κινητικότητα-απολύσεις, που ζητά η τρόικα και μειώνοντας τους θεσμοθετημένους κρατικούς πόρους.
Ως προς τα έσοδα.
Σε περίοδο που ο λαός στενάζει από τα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης, στο δημοτικό προϋπολογισμό του 2015 ύψους 35 εκ. €, παρατηρούμε από το σύνολο των εσόδων ότι προβλέπεται, να αυξηθεί το μερίδιο των ιδίων εσόδων του δήμου από 22,25% το 2014 σε 25,7% το 2015. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση των εσόδων από δημοτικά τέλη (από 5,173 εκ. € το 2014 σε 5,260 εκ. € το 2015). Από εισφορές και φόρους προβλέπονται έσοδα 819 χιλ. € και από φορολογία παρελθόντων ετών 3,385 εκ €  και 4,963 εκ €, που  θα εισπράξει ο δήμος για να τα αποδώσει στο δημόσιο.
Τα χρήματα από τα δημοτικά τέλη, τα τέλη παροχής υπηρεσιών (νεκροταφείο, κ.α.) και οι εισφορές, που πληρώνουν οι κάτοικοι, παραμένουν σε ψηλά επίπεδα, φτάνοντας συνολικά τα 8,188 εκ. €. Αυτά αποτελούν το μισό των τακτικών εσόδων του δήμου.
Το άλλο μισό, η κρατική  επιχορήγηση προβλέπεται να είναι μειωμένη σε 8,246 εκ. € το 2015 από 8,305 εκ. € το 2014 (και αυτά προέρχονται από το φόρο εισοδήματος, τον ΕΝΦΙΑ, τον ΦΠΑ, από φόρους δηλαδή που έχουμε πληρώσει). Αλλά και για αυτά η εισροή προβλέπεται να μην ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου, οπότε και ο προϋπολογισμός να υλοποιηθεί μόνο ως προς το 70%, άρα γύρω στα 25 εκ. €  με τα μόνα σίγουρα έσοδα να προέρχονται από τους κατοίκους.
Τα έσοδα, λοιπόν, προέρχονται από την υπερφορολόγηση των κατοίκων μέσω του δήμου και τα ποσά συμπληρώνουν οι κρατικοί πόροι προερχόμενοι και αυτοί από τη λαϊκή φορομπηξία.

Ως προς τις δαπάνες.

Για έργα προβλέπονται 9,2 εκατ. € και από αυτά 4,2 εκ. € για αποπληρωμή του υπερκοστολογημένου κολυμβητήριου και 3,8 εκ. € για ανάπλαση της περιοχής των προσφυγικών του Καρέα, και αυτό έργο υπερκοστολογημένο από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Ζητήσαμε να αποσυρθεί και να δημοπρατηθεί σε νέα τιμή, πρόταση που δεν έγινε δεκτή. Ενώ για τη συντήρηση των σχολείων προβλέπονται μόλις 24 χιλ. € και τίποτα για έργα υποδομών, απαλλοτριώσεις, για δημιουργία νέων ελεύθερων χώρων.
Για τη μισθοδοσία των εργαζόμενων προβλέπεται μείωση δαπανών 10%,  δηλαδή 8,565 εκ. € το 2015 από 9,506 εκ. € το 2014. Και όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση της δημοτικής αρχής αυτό θα προέλθει από συνταξιοδοτήσεις και κινητικότητα των εργαζόμενων (!!!).
Αντίθετα, για μισθοδοσία συμβούλων παραμένουν τα προηγούμενα μεγάλα κονδύλια, που μάλιστα από 127.500 € το 2014,  φτάνουν τα 128.619 € το 2015.
Δεν προβλέπονται δαπάνες για κοινωνική πολιτική.
1,6 εκ. € θα πληρωθούν σε τράπεζες για τα τοκοχρεολύσια των δανείων, που έχουν παρθεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Ενώ, για πληρωμές προς τρίτους 1,06 εκ. €. Σύμφωνα με το δήμαρχο, το συνολικό χρέος του δήμου φτάνει στα 30 εκ. €,. Επειδή η αποπληρωμή του πέφτει στην πλάτη των κατοίκων, από το Δεκέμβρη του 2013, απαιτήσαμε να διαγραφεί το χρέος του δήμου προς τις τράπεζες. Ούτε τότε, ούτε τώρα καταγράφηκε πολιτική βούληση για τέτοια διεκδίκηση.
 Ο προϋπολογισμός του 2015 δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές λαϊκές ανάγκες, αφού τις αντιμετωπίζει ως επιλέξιμες, που θα εξυπηρετούνται, όταν και αν υπάρχει χρηματοδότησή τους από διάφορα προγράμματα της Ε.Ε., ενώ όταν τελειώνουν τα προγράμματα θα παρέχονται ανταποδοτικά με καταβολή χρημάτων. Είναι εφαρμογή μιας πολιτικής πλήρους υπακοής και διαχείρισης στα ασφυκτικά θεσμικά και οικονομικά όρια που επιβάλλουν ο Καλλικράτης και το Οικονομικό Παρατηρητήριο, που θεσμοθέτησαν τα μνημόνια κυβέρνησης, Ε.Ε., ΔΝΤ. Πολιτική αποδοχής των περικοπών των πόρων του κράτους από την κυβέρνηση προς τους ΟΤ«Α»  κατά 262 εκ. € λιγότερα από τους ήδη κουτσουρεμένους πόρους του 2014.
Η οικονομική πολιτική του δήμου συμβάλλει να μάθει ο λαός να ζει στην ανέχεια και στη μιζέρια. Και επειδή ως γνωστόν αυτό που μετράει δεν είναι οι εξαγγελίες ή οι καλές προθέσεις, αλλά το αποτέλεσμα, δεν κρίνουμε ότι αυτός ο προϋπολογισμός αποτυπώνει αριστερή πολιτική και για αυτό τον καταψηφίσαμε. Πολιτική από την οποία απουσιάζει ο προσανατολισμός για ενεργοποίηση του λαού του Βύρωνα, για διεκδικήσεις, ρήξεις και συγκρούσεις με τις επιταγές της τρόικας, για ανατροπή του μαύρου μετώπου κυβέρνησης, κεφαλαίου, Ε.Ε. και ΔΝΤ. Και δεν μπορούμε να διαλέξουμε την αναμονή, πειθόμενοι όπως μας λένε ότι θα αλλάξουν τα πράγματα στο μέλλον.  Δυστυχώς, συγγενικές πολιτικά δημοτικές αρχές που βρίσκονται σε επαναλαμβανόμενες θητείες δεν έχουν δώσει άλλα δείγματα γραφής.
Συνεχίζουμε να:
- Διεκδικούμε ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών κόντρα στις απαιτήσεις τρόικας, κεφάλαιου κυβέρνησης.
- Συμβάλλουμε και καλούμε σε συλλογική οργάνωση και πάλη για τα δικαιώματά μας, κόντρα στις αντιλαϊκές πολιτικές, τρόικας, κυβερνήσεων και δημοτικών αρχών.

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ  ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ