Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2020

Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου - πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, 6:30 μμ., στα Προπύλαια


Παρεμβάσεις καθηγητών | Το πρώτο κουδούνι βρίσκει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς αντιμέτωπους με τα σοβαρά προβλήματα που γεννά η πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ και του ΥΠΑΙΘ. Η ζωντανή πραγματικότητα των χιλιάδων κενών σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, των τμημάτων με περισσότερους από 25 μαθητές, οι σοβαρές ανεπάρκειες σε μέσα ατομικής προφύλαξης (μάσκες, αντισηπτικά κλπ) αλλά και οι ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας έρχονται σε σύγκρουση με την επίπλαστη «εικονικότητα» που παρουσιάζει το ΥΠΑΙΘ και τα χειραγωγούμενα ΜΜΕ.

Ακόμα και στα σχολεία που εμφανίστηκαν κρούσματα του κορωνοϊού η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αδιαφορεί πλήρως, αφού δεν διενεργεί τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς. Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ εκμεταλλεύεται τους λεγόμενους «αρνητές της μάσκας», ως πεδίο μιας εύκολης αντιπαράθεσης, για να αποδράσει από τα πραγματικά προβλήματα που απασχολούν αυτή τη στιγμή την εκπαίδευση. Επί της ουσίας όλα τα μέτρα που θεσμοθετεί η κυβέρνηση της ΝΔ έχουν ως κοινό παρονομαστή την πολιτική της λιτότητας και των περικοπών την ώρα που ξοδεύει αμέτρητα δις ευρώ για νέα εξοπλιστικά προγράμματα, αξιοποιώντας το σκηνικό της έντασης στη νοτιοανατολική Μεσόγειο.

Την ίδια στιγμή το ΥΠΑΙΘ προχωρά με γοργά βήματα στην υλοποίηση όλης της αντιεκπαιδευτικής ατζέντας. Χρησιμοποιεί την πανδημία ως όχημα για να θεσμοθετήσει νέες ελαστικές σχέσεις εργασίας με τους περίφημους «προσωρινούς» αναπληρωτές τρίμηνης διάρκειας. Επιβάλλει με ρητό και υποχρεωτικό τρόπο τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος. Μετατρέπει σε εργαλείο μόνιμης χρήσης τη λεγόμενη «εξ αποστάσεως» εκπαίδευση. Το «προσοντολόγιο» του Γαβρόγλου που ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά φέτος, επιβεβαιώνει πως πρόκειται για ένα αντεργατικό μέτρο που καταδικάζει στην ανεργία και στο αέναο κυνήγι τίτλων χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

Δια στόματος Μητσοτάκη, από το βήμα της Θεσσαλονίκης, ξεκινά άμεσα η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί. Ακόμα, μπαίνει σε εφαρμογή ο αντιεκπαιδευτικός νόμος 4692/2020 που ψήφισε η κυβέρνηση μέσα στο κατακαλόκαιρο και οι δεκάδες συνοδευτικές διατάξεις (τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις, βάση του «10», κλπ), ενώ η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ μεθοδεύει το νέο νομοσχέδιο για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, όπως υπαγορεύουν τα μεγάλα ιμπεριαλιστικά κέντρα ΕΕ – ΟΟΣΑ και οι εκπρόσωποι του μεγάλου κεφαλαίου και των βιομηχάνων του ΣΕΒ. Πρόκειται για μια πολιτική που αφήνει ανοχύρωτους εκπαιδευτικούς και μαθητές, αποδομεί το Δημόσιο Σχολείο, εντείνει τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση!

Παράλληλα, η κυβέρνηση της ΝΔ κλιμακώνει απότομα την αντιλαϊκή και αντεργατική πολιτική της. Πάνω στο έδαφος της πανδημίας βρίσκει τη «χρυσή» ευκαιρία για να επιβάλει πλήθος μέτρων που τσακίζουν τις εργασιακές σχέσεις και της κατακτήσεις πολύχρονων αγώνων του εργατικού κινήματος. Οι δημοκρατικές ελευθερίες, η διαδήλωση και η απεργία μπαίνουν στο «γύψο». Για να συγκαλύψει τη γύμνια της πολιτικής της που καταβαράθρωσε τη Δημόσια Υγεία ενεργοποιεί το αντιδραστικό δόγμα της «ατομικής ευθύνης».


Στις πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες, από τη Θεσσαλονίκη, ο Μητσοτάκης ανακοίνωσε «δώρα» και απαλλαγές στο μεγάλο κεφάλαιο, ενώ μοίρασε ψίχουλα και φτώχεια στον κόσμο της εργασίας. Ακόμα, οι «παρωχημένες» εργασιακές σχέσεις και η κοινωνική ασφάλιση ξαναμπαίνουν στο στόχαστρο. Η κυβέρνηση της ΝΔ προετοιμάζει το νέο εργασιακό μεσαίωνα με τις πιο ελαστικές μορφές εργασίας και μισθούς – συντάξεις πείνας σύμφωνα με τις επιταγές του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου. Θέλει να φορτώσει ξανά στις πλάτες του λαού τις συνέπειες της νέας καπιταλιστικής κρίσης.

Τώρα είναι η ώρα να βγούμε ξανά στο δρόμο του αγώνα! Να αντιπαρατεθούμε με την κυβερνητική πολιτική που αφήνει εκτεθειμένο το λαό απέναντι στην πανδημία, που φέρνει ένα νέο εργασιακό μεσαίωνα συντρίβοντας όσες κατακτήσεις έχουν απομείνει, που βυθίζει σε ακόμα μεγαλύτερη φτώχεια το λαό και τους εργαζόμενους, που ισοπεδώνει τη Δημόσια Υγεία – Παιδεία και τα Κοινωνικά Αγαθά! Με τον αγώνα μας να υπερασπίσουμε το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά και να απαιτήσουμε άμεσα:
  1. 15 μαθητές στα τμήματα! 
  2. Μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα τα κενά και όλες οι ανάγκες στα σχολεία! 
  3. Κάλυψη όλων των σχολείων με μόνιμο προσωπικό στην καθαριότητα! 
  4. Γενναία κρατική χρηματοδότηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης! 
  5. Κάτω η αντιεκπαιδευτική – αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης!